آموزش زبان انگلیسی بتویی
مطالب مفید زبان انگلیسی متوسطه اول( نمونه سوال-پاورپوینت-فیلم آموزشی زبان - ... )و مطالب طنز و سرگرمی برای دبیران ارجمند و دانش آموزان عزیز 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

با عرض سلام خدمت همکاران عزیزم.  

از انجا که یکی از مشکلات همکاران عزیزمان بحث ارزشیابی استٰ تصمیم گرفتم یک نمونه سوال را نقد و برسی کنم. این نقد با بضاعت و دانش اندک من تهیه شده امیدوارم همکاران عزیزم نظرات ارزشمند خود را در این زمینه ارائه بفرمایند. 

 

 به عقیده من این سوال سوال خوبی است چون در آن فاکتور production  وجود دارد و همچنین این سوال یک سوال direct  است یعنی به جای پرداختن به اجزای جمله به کل جمله پرداخته است. همچنین به جای آنکه دانش زبان را بسنجد استفاده از زبان را سنجیده است. تنها ایراد کوچک این سوال این است که بهتر بود در عنوان این سوال به جای کلمه مصاحبه از پرسشنامه استفاده می شد. چون مصاحبه شفاهی است و نیازی به نوشتن ندارد. که این مطلب سوال این سوال را از حالت real life situation  کمی دور میکند.  

 

به عقیده حقیر این سوال کمی از اهداف ما در CLT‌دور شده است. اول اینکه امثال این سوال ها به نوعی مجوز سوال های ترجمه ای را صادر می کند. دوم این که  authentic‌ نیست. ما نمونه ای از مورد پرسیده شده در این سوال را در زندگی واقعی نمی بینیم. پیشنهاد بنده برای این سوال این است که از دانش آموزمان بخواهیم که مثلا مهارت های هر یک از اعضای خانواده را در جدولی (که در پرسشنامه امور پرورشی مدرسه آمده) کامل کنند. یا حد اقل اینکه با توجه به تصاویر مهارت های افراد مختلف را در جدولی درج کنند. 

 

به عقیده من این سوال نمونه خوبی است. چون طبق CLT‌رسالت و هدف زبان ایجاد ارتباط است. و یکی از وسایل ایجاد ارتباط از طریق نوشتار است. ما زبان را می آموزیم تا از آن استفاده کنیم. و یکی از کاربرد های مهم زبان به خصوص در کشور ما خواندن و درک مطلب انواع متون است. مثلا متونی که در اینتر نت به آنها برخورد میکنیم یا مطالبی که در سطوح بالا تر به عنوان یک دانشجو باید بخوانیم. این سوال می تواند شروعی برای سنجش این مهارت ها باشد. 

 

با عرض معذرت از طراح سوال این سوال هم سوال خوبی نیست. این سوال تنها دانش زبانی (واژگان) را می سنجد و مهارت های ارتباطی نا دیده گرفته شده اند. این سوال نه Performance ‌و authentic‌است و نه direct.  

5. با وصل کردن کشورها و ملیت های به همدیگر به دوستتان در یادگیری این موارد کمک کنید. (2)

 

 بر اساس معیار هایی که آقای دکتر فرهادی و آقای دکتر شربیانی در زمینه ارزشیابی ارائه کرده اند سوال های وصل کردنی چند گزینه ای کامل کردن جاهی خالی را کامل کنید به کلی باطل می باشند. چون هیچ یک از معیار های ذکر شده در بالا را ندارند. 

منتظر نظر های ارزشمند شما عزیزان هستم.

 

منبع :www.rzl110.blogfa.conm

[ یکشنبه ٧ دی ۱۳٩۳ ] [ ٩:٠۱ ‎ق.ظ ] [ علیرضا بتویی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

اسم من گم شده است توی دفترچه ی پر حجم زمان دیرگاهی است فراموش شدم. اسم من گم شده است لا به لای ورق کهنه ی آن لایحه ها زیر آن بند غریب پشت انبوهی از آن شرط و شروط لای آن تبصره ها اسم من گم شده است در تریبون معلق شده سخت سکوت حق من گم شده است. زنگ انشاء کسی انگار نمی خواست معلم بشود شان من گم شده است شان من نیست بنالم شان من نیست بگویم زتهی ، ز نبود یا از این زخم کبود لیک رنگ رخساره گواهی از همه رنج فزون. اسم من گم شده است نردبانی شده ام صاف به دیوار ترقی تا که این نسل و ان نسل پای بر پله ی من سوی فردا بروند و غریبانه فراموش شوم اسم من گم شده است. 444444444444444444444444444444 علی رضا بتویی هستم . دارای کارشناسی ارشد آموزش ربان انگلیسی ودبیر دبیرستان نمونه ابونصر فارابی شهرستان ملایر. علاقه مند به آموزش زبان انگلیسی-اینترنت و فوتبال. نظرات شما برای من خیلی مهم هستند.
صفحات اختصاصی
RSS Feed